6/29/2009

El creador del 'Brain training' prepara per Nintendo un videojoc anti estrès


El científic Ryuta Kawashima va crear per a Nintendo un èxit de vendes, el "Brain Training". Ara treballa amb la firma japonesa en un altre "molt nou i diferent" que podria veure la llum en dos anys i que, a més d'ajudar també al cervell, servirà per combatre l'estrès. Aquesta és tota la informació que Kawashima facilita al respecte. La resta és un "secret", com també ho és la seva col laboració amb Toyota per dissenyar un sistema que estimuli les facultats cerebrals dels conductors de més edat. Aquest especialista en neurociències participa a Sant Sebastià en la Setmana del Cervell a Mobilitat, "Brain in motion", organitzada per la Fundació Repsol, en el qual és el seu primer viatge a Espanya per una reunió d'aquest tipus, ja que anteriorment havia passat unes vacances a Canàries, durant la seva etapa com a investigador a l'Institut Karolinska d'Estocolm. Kawashima (Chiba City, 1959) ha resumit en una entrevista a Efe la fórmula per mantenir el cervell i la ment joves: lectura, escriptura i matemàtiques. Cal evitar a més "el fàcil i el còmode" perquè això fa que el cervell no treballi, el que no significa que hagi de suprimir l'ús de vídeojocs, ordinadors o de la televisió, encara que està demostrat que el seu abús disminueix "les capacitats cognitives "dels nens i joves. "L'equilibri és l'important", ha destacat. "No convé que el cervell es relaxi".

Aquesta màxima és la que també està aplicant amb Toyota en aquest model que preparen per als conductors ancians i han trobat "un truc molt bo" per evitar que sigui massa senzill i el cervell s'acomodi a ell fàcilment. Però Kawashima, que dirigeix el departament d'Imatge Cerebral Funcional de la Universitat de Tohoku, no afegeix més sobre aquest sistema "top secret" que Toyota incorporarà als seus cotxes, confia que en un termini de "dos o tres anys". L'investigador japonès mai va imaginar que la seva "Brain Training" podria arribar a vendre 30 milions de còpies a tot el món, un nombre "increïble" els "royalties" no van a parar a la butxaca, sinó a projectes de recerca. Espera que el nou joc que dissenya per a Nintendo segueixi un camí semblant a la sèrie anterior perquè podria adquirir una nova fMRI (ressonància magnètica funcional d'imatges), una "caríssima" màquina que va poder comprar gràcies als guanys del famós "Brain Training". El científic nipó creu que l'interès que han suscitat els seus llibres, com "Train your brain" i "Brin age", i el seu joc es deu al fet que el cervell és "quelcom familiar per a tots", una part de nosaltres per la que ens hem començant a preocupar en un moment en que també ho està fent la ciència. A més, considera que en una època de crisi econòmica, la gent s'adona que els diners no ho és tot, que no dóna la felicitat i que és important mantenir el nostre cervell en forma. Les jornades de la Fundació Repsol formen part del projecte "Mapa del Cervell a Mobilitat", posat en marxa recentment i que planteja la realització d'estudis descriptius de les característiques que presenten en el camp neurocientífic els conductors (experts, novells, de més edat, taxistes, etc). També es duran a terme investigacions sobre l'evolució de les característiques neurocognitives d'una persona en les diferents fases d'aprenentatge (de no saber conduir a expert). Kawashima ha recordat que Yamaha ha dut a terme un estudi que posa de manifest que conduir motos agilita l'activitat cerebral.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada